Noticies

> Webinars Prevenció i actuació contra la violència per raó d'orientació sexual, identitat o  expressió de gènere.

Entre els dies 22 de juny i 2 de juliol, les 6 universitats catalanes integrants del projecte realitzaran webinars específics en els quals es presentaran els primers resultats obtinguts i es desenvoluparà una taula d’experiències on persones del col·lectiu LGTBIQ+ de les diferents universitats exposaran les seves trajectòries des de les diferents perspectives: professorat, alumnat, personal d’administració i serveis o entitats que treballen la temàtica.

Podeu consultar la programació de les diferents universitats seguint el twitter del projecte @Uni4_Freedom

Webinar de la Universitat de Barcelona

> Reunió del consell assessor

La reunió va comptar amb la participació de membres de les diferents entitats que conformen el consell assessor, així com de persones vinculades al col·lectiu LGBTIQ+. Aquest enfocament participatiu de la recerca, emmarcat per la metodologia comunicativa, situa als beneficiaris del projecte  en un pla d’igualtat respecte a l’equip investigador per tal de poder dialogar i construir la recerca, en totes les seves fases.

Concretament, la reunió va servir per revisar i construir els instruments que s’utilitzaran per a dur a terme el treball de camp a les 6 universitats catalanes que participen del projecte.

Les properes accions aniran enfocades a la implementació d’aquest treball de camp a les universitats catalanes, trencant el silenci existent al voltant de les violències i actituds discriminatòries que pateix el col·lectiu LGBTIQ+ i contribuint així a millorar no només la seva qualitat de vida i la qualitat, sinó també la qualitat de l’ensenyament superior a Catalunya.

> Reunió de l'equip investigador

El passat dimecres 30 de maig va tenir lloc a la Universitat Rovira i Virgili la primera reunió de l’equip investigador del projecte Uni4Freedom. L’equip del projecte encapçalat per la Universitat Rovira i Virgili i format per la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat de Vic, la Universitat Ramon Llull i la Universitat d’Extremadura, juntament amb les entitats que constitueixen el consell assessor, H2O Col·lectiu Gai, Lesbià, Bisexual i Transsexual del Camp de TarragonaServei d’Atenció Integral a les Diversitats Sexuals i de GèneresXarxa Solidària de Víctimes de Violència de Gènere a les Universitats van poder treballar i establir les bases que guiaran la recerca durant els propers 24 mesos.